Overzicht

  • Bijeenkomst 1 dinsdag 26 november 2024
    19:00 - 21:00 uur
Gratis
voor Ozeo medewerkers

Doelgroep:

Iedereen die zelf wil ervaren tegen welke problemen mensen met autisme  in het dagelijks leven kunnen aanlopen, zowel in de professionele als in de privésfeer.

Inhoud:

Mensen met autisme begeleiden begint met autisme te begrijpen. Door zelf te ervaren welke moeilijkheden autisme  in het alledaagse leven met zich mee brengt, gaat de workshop verder dan alleen het autisme begrijpen.

Tijdens deze workshop ABC ga je voelen, ruiken, proeven, horen en zien hoe je cognitief betekenis geeft aan waarnemingen en hoe dat anders in zijn werk gaat bij mensen met autisme. Een circuit van praktische opdrachten doet je beleven tegen welke muren mensen met autisme kunnen aanlopen. Het brengt je van begrip tot autismevriendelijkheid.

Doelen/ Opbrengsten:

Aan het eind van deze training heb je ervaren en beleefd hoe het kan zijn voor mensen met autisme om opdrachten uit te voeren, samenhang te zien, frustratie te ervaren of hoe ingewikkeld het kan zijn om antwoord te krijgen op een eenvoudige vraag.

 

 

 

Kosten en betalen

De kosten voor de training staan vermeld per training.

Wij maken gebruik van Ideal om de betaling te voldoen, je ontvangt een bevestiging van de betaling per email.

Liever betalen op factuur? Dat kan ook! Je ontvangt de factuur per e-mail. Vriendelijk verzoek deze binnen twee weken te voldoen.

Krijg ik een certificaat?

Jazeker! Je ontvangt na afloop van de training via de mail een digitaal certificaat.

Trainer
Cindy de Klerk en Nathanja Schreuder

Cindy is werkzaam als leerkracht in een autigroep bij de Klimopschool, onderdeel vanOzeo.

Daarvoor werkzaam geweest bij Stichting Respont als ambulant begeleider en trainer van Qwestor Educatief. ‘Mijn specialiteiten zijn autisme en jonge kinderen. In de trainingen die ik verzorg, vind ik het erg belangrijk om een theoretisch kader te koppelen aan relevante praktijkvoorbeelden zodat deelnemers direct met de lesstof aan de slag kunnen.’

————————————————————————————————————————————————————————-

Nathanja Schreuder is geboren in 1973 en woonachtig in het Zeeuwse Middelburg. Inmiddels werkt ze zo’n 20 jaar in het onderwijs, als leerkracht, ambulant begeleider en als trainer/coach.

Vanuit haar werk als leerkracht in het Speciaal Onderwijs is ze gefascineerd geraakt door de manier waarop, over het algemeen, wordt omgegaan met ingewikkeld gedrag. Eerst kwam dat vanuit onvrede en het idee “dit moet toch anders kunnen?” Daarna vanuit het besef dat leerkrachten altijd het beste voor hebben met hun leerlingen, maar dat het werken met leerlingen moeilijkheden opwerpt waardoor we dingen soms anders doen dan we zouden willen.

Door vaak les te geven aan specifieke (doel)groepen waar ingewikkeld gedrag aan de orde van de dag is, heeft ze ervaren dat er onder alle gedrag een basale levensbehoefte schuilgaat, namelijk die van: “Mag ik er zijn?”

De opleidingen tot Gedragsspecialist en Licentie Specialist Klasse(n)Kracht hebben haar praktijkervaring verrijkt. Inzichten in de invloed van groepsdynamiek op gedrag hebben haar werk als trainer/coach en mentor verrijkt.

Van daaruit werkt zij in haar bedrijf Leren Onderwijzen aan veel verschillende werkzaamheden.  De basis daarin is het helpen van leerkrachten bij het aanleren van vaardigheden die ervoor zorgen dat ze zich voldoende toegerust voelen met ingewikkeld gedrag van leerlingen en groepen om te gaan.